ACTIVITAT DE LLEURE

Promoció visites guiades per a Centres Cívics

Hivern 2023

El Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC) vol acostar el coneixement arqueològic als centres cívics de Barcelona, mitjançant activitats i exposicions, en una campanya que tindrà lloc durant la tardor, fins a finals del 2022. La iniciativa forma part de la determinació del MAC de ser una eina social, és a dir, un espai públic on els ciutadans tinguin accés als avenços dels equips d’investigació, i alhora un centre on poder forjar la forma en què entenem el present.

La promoció està dirigida als usuaris del més de mig centenar de centres cívics de la ciutat, que podran accedir gratuïtament a una visita guiada en grup a la nova exposició temporal ‘Naufragis. Història submergida’.

Aquesta exposició s'ha presentat com a homenatge 30 anys desprès de la creació del Centre d'Arqueologia Subaquàtica de Catalunya (CASC), uns anys en els quals s'han documentat i "excavat" 855 jaciments subaquàtics a les aigües del país, tan interiors com marines i per a valorar la importància i singularitat del patrimoni arqueològic subaquàtic. Des d’una eina neolítica fins als canons i barrils de pólvora d’un vaixell de guerra. Les botes de cuir d’un mariner, una pipa amb motius fàl·lics, àncores amb símbols per invocar la bona sort o àmfores que viatjaven pel Mediterrani i mai no van arribar a port. Són objectes que un dia van naufragar i ara es reuneixen en l’exposició del MAC.

Animem als centres cívics a programar les seves visites, durant la tardor del 2022 (setembre a gener de 2023).

Per tal d’aprofitar al màxim l’activitat, recomanem que els grups siguin d’unes 25/30 persones.

Durada: 1h

Horari: a concretar en la reserva

Reserves a macvisites.acpdc@gencat.cat 

DADES DE L'ACTIVITAT
On Museu d'Arqueologia de Catalunya. Passeig de Santa Madrona, Montjuïc
Hora 14:56:00
Durada 1h
Preu Promoció gratuïta per a Centres Cívics prèvia reserva