Algunes pedres parlen llatí

Aspectes fonamentals de la cultura romana a través de l'epigrafia.

Nom del museu / centre on es desenvolupa l’activitat

Museu d’Arqueologia de Catalunya - Barcelona

Nivell o nivells als quals s’adreça l’activitat

  • Educació secundària
  • Batxillerat

Tipologia de l’activitat

Visita taller

Nom de l’activitat

Algunes pedres parlen llatí

Descripció

Taller per apropar l’alumnat al coneixement del llatí i de l’epigrafia, conèixer els tipus d’inscripcions que hi havia, les tècniques emprades i aprendre quin tipus d’informació sobre la societat romana se’n  pot extreure.  

Per saber més coses sobre aquestes peces, i com els investigadors treballen, quina informació n’extreuen  i com ho fan, us proposem una combinació de visita i taller per  aproximar-nos-hi i conèixer una mica més la societat romana i el seu funcionament, sense oblidar la pràctica del llatí. Una experiència divertida que permetrà als alumnes fer pràctiques d’epigrafia amb les peces originals de l’època romana. 

Objectius

  • Explicar què és l'epigrafia, quin tipus d'inscripcions hi havia i quina finalitat tenien.
  • Descriure les tècniques emprades per fer les inscripcions.
  • Assenyalar quina informació podem extreure sobre la societat romana a partir de l'estudi de les inscripcions epigràfiques.
  • Interpretar els coneixements i aplicar-los a un cas pràctic.
  • Exposar conclusions al grup.
  • Analitzar les inscripcions epigràfiques com a font d'informació de la societat romana clàssica.
  • Respectar les normes del museu.
  • Col·laboració i treball en equip.

Idiomes

  • Català
  • Castellà

Material

S’utilitza un material didàctic específic per a l’activitat

Dades de concertació i venda

  • Telèfon de concertació de visites: 93 423 21 49 / 93 424 65 77
  • Correu electrònic: macvisites.acdpc@gencat.cat
  • Preus: 3 € per alumne/a (grups de 20 alumnes o més). 60 € (grups de 20 alumnes o menys)
  • Durada: 2 h

Altres activitats relacionades

Visites a altres jaciments o museus:


DESCÀRREGA DE FITXERS
Twitter
Facebook