PRESENTACIÓ

Presentació del llibre "Pont del diable"

Dijous 2 d'octubre

"El pont del diable: el context històric i les transformacions del pont en el seu entorn. Les imatges i les llegendes" és una monografia que recull les ponències presentades a la Taula rodona sobre el Pont del Diable de Martorell. El pont vist des de totes les seves perspectives: el paisatge i el context territorial del pont, l'arquitectura, la història i l'arqueologia del pont, les imatges, la percepció i les llegendes sobre el pont. 

La presentació anirà a càrrec del Dr. Alfred Mauri Martí, president del Centre d’Estudis Martorellencs, i la Dra. Esther Travé Allepuz, professora de la Universitat de Barcelona. 

Descripció de la publicació 

El Centre d'Estudis Martorellencs publica la monografia dedicada al Pont del Diable, resultat de la Taula Rodona celebrada els dies 18, 19 i 20 de març de 1999 a Castellbisbal i Martorell. Aquesta obra recull les aportacions de diversos especialistes de prestigi i ofereix una visió integral del monument. Els treballs aborden aspectes tan diversos com la xarxa viària romana, la dinàmica fluvial del Llobregat, les tècniques constructives del pont, les intervencions patrimonials del segle XX, les imatges del pont o l'evolució de les llegendes populars. Cada autor hi contribueix des de la seva disciplina, en una obra que combina el rigor científic amb una mirada global i divulgativa. 

Amb un total de dinou estudis agrupats en quatre grans blocs temàtics, la publicació constitueix una eina fonamental per a l'estudi i la valoració d’un dels elements patrimonials més emblemàtics del territori. Després d’un llarg procés d'edició, la monografia veu finalment la llum, amb la voluntat de contribuir al coneixement, la recerca i la divulgació del Pont del Diable i el seu context històric i territorial, alhora que promoure nous estudis actualitzats i la millora de l'entorn del monument. Una publicació essencial per conèixer-lo a fons, que també ret homenatge a dos dels autors, malauradament traspassats: Xavier Dupré Raventós i José A. Fernández Ordóñez. 

Els autors 

La monografia sobre el Pont del Diable és fruit de la col·laboració de vint-i-sis especialistes en arqueologia, història, arquitectura, toponímia, etnografia i gestió patrimonial: Araceli Martín, Magí Miret, Santiago Riera, Josep M. Palet, Josep M. Solias, Xavier Menéndez, Miquel Vives, Montserrat Pagès, Rosario Navarro, Marc Mayer, Josep Moran, Josep M. Gurt, Isabel Rodà, Xavier Dupré, Aureli Àlvarez, Jordi Galindo, Alfred Mauri, Jordi Amigó, Raquel Lacuesta, Pere Izquierdo, Isidre Pastor, Albert Martín, José A. Fernández, Francesc Fontbona, Andrés Martínez i Emili Bayona. 

Informació general
  • Data: Dijous 2 d'octubre.
  • Hora: A les 19 h.
  • Durada: Una hora.
  • Preu: Activitat gratuïta
  • Reserves: Aforament limitat. Imprescindible reserva prèvia enviant un correu electrònic indicant nom i cognoms a macvisites.acdpc@gencat.cat, amb l'assumpte "Presentació llibre Pont del diable".
DADES DE L'ACTIVITAT
On Museu d'Arqueologia de Catalunya - Barcelona
Hora 19:00:00
Durada 1 h
Preu Gratuïta